România paso doble

29 Iulie 2012

De Ziua Imnului. Antonescu şi Ponta sînt prin Parcul Carol, umăr la umăr şi cu mîna la piept. Toată lumea se uită la televizor pentru ca să-i vază. Toată lumea se bucură că ei vor ieşi la referendum pentru ca să conducă în paso doble România pe culmile bunăstării, prosperităţii, fraternităţii, egalităţii şi păcii între popoare.(sic!) Toată lumea, indiferent unde s-ar afla ea. Chiar şi în Afganistan.
Iliescu, prevăzător cum îl ştim, a votat pînă să înceapă canicula, zice: E mai plăcut dimineaţa pe răcoare!
Canicula însă începuse de ceva vreme, vreme de tranziţie pe care însuşi Iliescu o deschisese cu trandafiri proaspeţi, autohtoni sau nu.
Acum, după douăzeci şi ceva de ani, o adiere liberală sufla uşor peste ei şi lumea care se deplasa la referendum o resimţea ca pe o binecuvîntare asupra caniculei.
Aliniaţi, isterizaţi, crezînd pentru a nu ştiu cîta oară în schimbare (!?) ei mergeau la vot în restaurant, pe plajă, pe transalpin, la gară şi oriunde vedeai cu ochii schimbarea începuse. Isteria încă mai stătea în dubiu, fiindcă organele abilitate stăteau la pîndă, iar de la sediul M.A.I. se transmiteau continuu ştiri prin mass media, astfel încît toată lumea să cunoască articolele ce pot fi încălcate, dar doar articolele, fiindcă Legea fusese deja încălcată în picioare, dar asta nu părea să sperie pe nimeni. Nici măcar pe cei din Parcul Carol care, în vreme ce ascultau imnul de Ziua Imnului, se întrebau inconşient şi repetat, ca un tic nervos: Pelicanul sau babiţa? Răspunsul era de taină însă şi de-abia mult după ora 23 se va da un comunicat.

23 Responses to “România paso doble”

  1. lulutza Says:

    Oare este corect sa se faca astfel de ceremonii in zi de referendum? Si este corect ca sa fie azi „ziua portilor deschise” la vila Dante? Eu vreau sa plece Basescu, dar am asteptat altceva de
    la cei care vor sa-l inlocuiasca.

    • Sorina Says:

      Eu, tocmai dimpotrivă, nu mă aştept la nimic bun de la ăştia doi! Nu sînt adepta lui Băsescu, dar pe Antonescu şi Ponta să nu-i văd. Şi nici gaşca lor!

  2. lulutza Says:

    Tare, tare trist!

  3. Dan M. Says:

    Bogdan & Panorama au vizitat duminică Vila Dante. Frânturi de conversaţie:

    P: Bogdane, aş vrea să-mi iei şi mie un pat din ăsta nupţial!
    B: Ce-ţi veni Panoramo, te crezi Elena Udrea?
    P: Da, de ce nu? Vrei să zici că eu am spincteru mai puţin duios?
    B: Nu draga mea, al tău e cel mai ferm din lume.
    P: Ştiu, tot aşa mi-a spus şi Costel, zugravul de ne-a făcut bucătăria luna trecută.
    B: Uite, al dracului dictator, ce cadă de baie şi-a tras cu banii de mi i-a reţinut mie din salariu!
    P: Jacuzzi se numeşte fraiere! La salonul de aerobic, unde merg io săptămânal, avem una la fel; în ea mă îmbăiez de fiecare dată cu antrenorul, dovadă că nu-s espirată la ebicentru cum zice cotoroanţa de mă-ta.
    B: Mama nu e-n chestie, e şi ea supărată că i-a tăiat chiorul pensia, ca să-şi pună robineţii ăştia de aur, frigurile să-l scuture!
    P: Să-l demitem!
    B: Bine, hai să mergem la vot!

    • Sorina Says:

      Dane, nu înţeleg, dar nu înţeleg absolut deloc, ce avură oltenii ieri. Să iasă ei la votare în proporţie de 70 şi ceva la sută? V-au pus ceva în pensie sau care e treaba, lămureşte-mă şi pe mine!

      • Dan M. Says:

        Dobitocii sunt numeroşi pe aici. La ţară sunt mulţi primari USL, fără mamă, fără tată şi fanatici precum Horia, care au furat pe rupte, mai ales după ora 5 când au văzut că nu se îndeplinesc de la sine sarcinile de partid. Au ştampilat buletine de vot pentru toţi cei înscrişi pe liste – să dovedească PDL că nu au votat ţăranii!
        Am avut noroc cu Ardealul, cea mai civilizată regiune a ţării.

      • Sorina Says:

        Ce să spun? Dacă nu poţi dovedi, hoţul neprins, negustor cinstit. Cert este că m-am uitat ieri toată ziua la televizor, pînă noaptea tîrziu şi sînt la curent cu toate aberaţiile ce se vehiculează. Chiar nu ştiu ce o să se aleagă de toată treaba asta. Dacă găina va fi mutată la CCR, crezi că e posibil să o facă pierdută?

  4. goodman Says:

    d.na Sorina, vreti sa devenim prieteni ?

  5. Dan M. Says:

    @Dacă găina va fi mutată la CCR, crezi că e posibil să o facă pierdută?

    Nu. Farsa cu referendumul s-a încheiat.
    Singurii câştigători au fost euro şi Crin Antonescu care a reuşit să stea 3 săptămâni la Cotroceni. În rest, toată lumea a pierdut.

    • Sorina Says:

      Crin Antonescu a declarat că se va retrage din viaţa politică, dacă nu pleacă Băsescu. Ar putea să aibă şi el ceva de pierdut, desigur dacă e un om de onoare. Oricum, în caz contrar, pierde chiar onoarea, nu?

      • Dan M. Says:

        Greşeşti când sugerezi că în acest moment Crin Antonescu are onoare.
        Ceilalţi s-au aliat şi ei cândva cu partidul Varanului, dar măcar Băsescu a avut tăria de a recunoaşte imediat, în mod public, că e vorba de o soluţie imorală. Crin însă declara sâmbăta trecută: ”Dan Voiculescu, de ani de zile, cu partidul lui, cu trustul lui media, acţionează, în opinia mea, corect.”. Deci are onoare tot aşa cum au târfele de pe centură virginitate.
        Şi apoi, crezi că e act de probitate morală să girezi un plagiator?
        Acum, că se retrage din viaţa politică sau nu, tot o paiaţă lipsită de onoare rămâne.

      • Sorina Says:

        Am urmărit şi eu aseară, după mult timp, emisiunea lui Gîdea despre documentul bombă. Vreau să spun că nu îmi venea să cred ceea ce vedeam.
        În primul rînd, Gîdea se adresează publicului de parcă ăsta ar fi format dintr-un număr infinit de oligofreni cărora trebuie să le explici o chestie pînă le intră bine în cap. Nici chiar eu, cînd ţineam lecţii de contabilitate japonezului care venise de la Tokyo ca să ne dea OK-ul pe acte, nu am reuşit să fiu aşa de repetitivă, pisăloagă şi enervantă, deşi ca să îi explici unui japonez ceva cu care el nu este obişnuit e mai greu decît la şcoala de autişti.
        În pofida nervozităţii crescînde, am rămas pe Antena 3, ca să mă lămuresc despre ce document e vorba, deşi am avut cîteva minute bune, în care m-am uitat la coreeanca nedreptăţită la scrimă, rămăsa împietrită în faţa comisiei de arbitri, şi ăştia tot nu dăduseră documentul.
        Cînd am văzut că vine unul cu o cariocă la tablă, ca să anuleze referendumul, sau măcar metoda de calcul în ceea ce priveşte numitorul, pe bune, am avut dorinţa imperioasă de a sparge televizorul.
        Îmi pare rău să o spun, fiindcă ştii că la un moment dat am simpatizat cu PRM, dar jurnaliştii de la acest post sînt mai extremişti, mai nebuni şi mult mai puţin credibili, decît însuşi Vadim Tudor cînd începe să demonstreze fraude, cazuri penale etc. scoţînd diverse documente din geanta diplomat şi urlînd să fie arătate la cameră.
        În al doilea rînd, deformarea adevărului, pe metoda spune-le ce vor să audă e de grupa primară de la grădiniţă. Adică ei chiar au dat o altă conotaţie spuselor lui Băsescu referitoare la îndemnul de a face un exerciţiu de voinţă şi a nu se mai uita la Antene, timp de o săptămînă. Adică ei chiar voiau să mă convingă că eu nu am înţeles bine. Adică ei răstălmăceau chiar pe măsură ce dădeau în mod repetat discursul lui Băsescu. Nu ştiu ce credibilitate are acest post, nu ştiu ce audienţă, dar eu o spun fără pic de îndoială, acest post ar trebui desfiinţat. Nu pentru o săptămînă, ci pentru totdeauna. Este o ruşine la adresa jurnalismului în general şi o palmă dată inteligenţei minime a oricărui telespectator!
        Am închis televizorul scîrbită şi chiar nu-l mai deschid decît pentru Olimpiadă.

  6. Dan M. Says:

    Just. Duminică m-am şi eu uitat puţin pe Antene, de amuzament. Era un imbecil acolo care se dădea de ceasul morţii să mobilizeze lumea la vot – zicea că dimineaţă, când s-a dus la secţie spre a-l demite pe dictatorul de le-a tăiat oamenilor pensiile şi salariile ca să-şi pună robinete de aur şi jacuzzi în vilă, a văzut o găină pe stradă, fapt ce i-a stârnit nişte gânduri profunde. Cică îşi zicea în sinea lui:
    – Ia uite bă, nici găina asta nu merge la vot. Deci nici ea nu are, săraca, mai multă minte decât românaşii noştri de boicotează referendumul.

  7. goodman Says:

    ce zodie sunteti ?

    • Sorina Says:

      De apă. Tu/dvs.?

      • goodman Says:

        taur. si e de bine: http://www.eastrolog.ro/compatibilitati/taur/rac1.php (… totul o sa fie ca o muzica a sferelor…)

      • Sorina Says:

        De dragul discuţiei pot să spun că pînă la muzica sferelor, trebuie să rezistaţi toanelor şi capriciilor provocatoare de mici cutremure de pămînt. Ceea ce nu vă doresc!

      • goodman Says:

        se spune ca inteleptul aflat intr-o intersectie alege tocmai calea presarata cu mici cutremure – cica’s semne sigure ca terminusu’ e raiul. un fel de muschi/licheni/Stea Polara pentru rataciti – indica nordul.

      • Sorina Says:

        Povestiţi mai multe. De ce vă aflaţi la intersecţie?
        Astfel aveţi ocazia să dovediţi cît de înţelept sînteţi şi ce şanse aveţi să nu vă rătăciţi căutînd nordul!

      • goodman Says:

        sunt la intersectie pentru ca Patria se afla la intersectie. am de ales doar 2 cai: 1 iubire pamanteana, a 2-a sa ma inscriu in Al-Qaeda asa, la misto, pentru a-mi procura o centura bomba, sa ma dau bine pe langa bogdan, logic ca tot la misto, ca sa ma ia cu el la mitingurile jegoase uslamiste de prosti (pleonasme intentionate) cand sunt toti fruntasii lor adunati gramada, sa fac un BUUUUUM !!!!! de sa se umple televiziunile mondiale cu breaking news-uri, sa intocmesc lista de asteptare/prioritati cu cele 72 de fecioare a caror singura grija eterna ar fi ca eu sa fiu multumit deplin.
        ce ma sfatuiti ?

      • Sorina Says:

        Rămîneţi la varianta cu cele 72 de fecioare şi bucuraţi-vă de viaţă!


Lasă un răspuns

