La granița subțire

14 Martie 2012

Un documentar care m-a pus pe gînduri și m-a făcut să mă întreb cîți oare? Dar eu?

41 Responses to “La granița subțire”


  1. Duamna Sorina vrieau să v-ăn treb care unde a plecat toţ comentatori dela dumevoastră dupe bloc care ieu văcă nimen na mai scris nimica ieu cesă citesc care meam format deja obicinuinţă căsă-l cetesc pe MÎGÎ ca cartea sfîntă carem pare om ânvăţat. Şi domnu Dan mie dor de iel care iel ie singuru dema apărat cînd tolomacu de fimiu nu vă supăraţ că zic aşea care ieu am voe căs mama lui cînd deci tolomacu manjurat şi batjocoră peste tot care sper că nuiaţ blocat pe toţi duamnă scumpă Sorina dela Mancea.

    • Sorina Says:

      Nu am blocat pe nimeni, nu știu unde sînt, poate au treabă. Domnu Dan, vorbii de curînd cu el pe mess, făcea clătite călugărești, nu are timp să scrie, de-abia apucă, între două clătite și mess, să se mai pună la punct cu teologia. Știți, el nu are un Nelu budistul să-i aducă baclava la pat. El trebuie cu sudoarea frunții, toate, toate. Așa grijă îmi fac pentru el, scumpă doamnă, de nici nu știți ce palpitații am la inimă…


      • Nu trebue saveţ palpităţi care domnu Dan ie om dejtept se descurcă nu ca fimiu care se crede malager de proecte ieruopene care iel nu ştiiie nij să sencheie la pantof duamnă m-ai mare ruşiinea că ie ţara pe mîna lui care iel aşea mea zis că iel face lucruri emportante care ieu totuş sper că nu ie adevărat â-l cunosc mear fii frică de suarta acestei biete ţări.

      • Sorina Says:

        Nu mi-era frică de asta, că nu e deștept, că dacă și dumneavostră ziceți că e, trebuie să fie ceva adevărat, mai ales că vă merge mintea ca pe șine, îmi făceam grijă să nu se arză cu clătitele, să nu-și scape gem pe mîneca de la cămașă și din neatenție să-i scape și ce e mai important la teologie, că pe urmă iar citează alandala și ați văzut că nu dă bine.


      • Crede-ţ că domnu MÎGÎ ensurat care ieu am o vecină tineră evlaviuoasă ca dînsu care ie nemăritată aşi vriea săle fac cunoştinţă care şi iea spune că nu ie voe să spurci trupunainte de căsniciie care numai Dumnezeu puate să binecuvinteze o asemenea spurcăciiune a corpului care ieu nu cred aşea ceva sînt în vrîstă soţu mort vecinu apruape care Nelu face amor cu mine des â-mi place care nu cred că Dumnezeu nu aceptă aşea ceva. Dar domnu MÎGÎ e şi iel cu frica de Dumnezeu carensemnează că ie mă scuzaţ virgin pînă la căsătoriie care ieu vrieau să le fac cunoştiiinţă care pe urmă puate or să vadă că iesten lume şi alte frumuseţ decît Scriptura frumuseţ care le găseşt pe corp la partenera s-au parteneru care ieste nu ie ruşine duamnă scumpă.

      • Sorina Says:

        Domnul M.G. nu are probleme din astea. Domnu Dan are, fiindcă are o Dulcinee fără acte, practică amorul liber. Nu știu sigur, dar bănuiesc că ea nu-l prea vrea de soț cu cununie și nici clătite nu-i face, de sarmale nici nu vă mai spun. Nu cred că ați citit Don Quijote, dar vă povestesc eu pe scurt. Dulcineea asta era o fată simplă de la țară, așa cam ca dumneavoastră, numai că mai tînără. Domnu Dan care e un Don Quijote în felul său o iubește pe Dulcineea dar e o iluzie, nu știu cum să mă exprim, că povestea e grea. Ce mai tura-vura, dacă aveți o vecină bună, frumușică și gospodină, mai ales, ca mentalitate, faceți-i un pustiu de bine lui domnu Dan, faceți prezentările și apoi se descurcă ei. El, domnu Dan, e un tip pe cinste, aduce și flori femeii iubite și multe multe, mă jenez eu acum să vi le spun…

  2. Dan M. Says:

    @ mama analistului

    Doamnă,
    Mă mir foarte tare că vecina asta, tânără şi evlavioasă, a rezistat asalturilor fiului dv.
    Că el aşa povesteşte pe mai multe bloguri: zice că orice femeie, de nu e slută ori baborniţă, cât ar fi ea de cinstită şi de fără de păcat, doar ce-l vede pe el în faţa ochilor şi imediat cade pe spate, ridicându-şi rochia, fusta, portjartierul şi cămaşa până deasupra umerilor, iar lui de fiecare dată i se face milă de şoldurile lor primitoare şi atât de dornice de oaspeţi.
    La răboj cică a renunţat demult – a avut scandal cu panorama care pe drept cuvânt l-a pălit cu coada măturii în moalele capului, neînţelegând de ce crestează întruna tocurile uşilor din casă. Păi ce mama dracului, zicea ea, ăstea-s tocuri de uşi sau rigle de calcul?
    Într-o vreme ne-a mărturisit că are de gând să scrie şi o carte în care să-şi povestească toate cuceririle; probabil că s-a lăsat păgubaş după ce manuscrisul ajunsese de patru ori mai gros ca DEX-ul.

    Aşadar, chiar că mare minune s-a petrecut cu vecina dv de a scăpat cu castitatea neîntinată!


    • Domnu Dan care v-ă spun drept fimiu are alucinaţi cu femeele care vorbiea despre elen alte blocuri care cînd ziciea că le dă pe spate ierea aşea cum v-ă spui căcînd ierea mic tatăsău intelectoal mea zis femee ieu vriea casăl ânvăţ pe dobico mă ertaţ săl ânvăţ că femeea trebue ca bărbatu să fugă dupe iea şeatuncea cem făcu domnu Dan v-ă spun. Soţumeu tata dihorului a legat cu sfuară o fomee de carton care iel stătea ân spatele iei şi striga dupe fiumeu şiatuncea fimiu tolomacu fugiea ântracolo dintre care soţumeu trăgiea de sfuară şi fomeea de carton cădiea pe spate care la asta se referă fimiu că iel dă femee pe spate nu ie adevărat e oranist că aşea ierea şi soţumeu intelectoal care ziciea că iel a făcut şcuală liceu la seral nu m-ai vriea să mă scuza-ţ peletreze o fomee sinplă ca mine care se saticsfăciea singur ziciea că iel aşea merită ieu nu căs alfabetă care de acolo a moştenit şi fimiu oraniea.

  3. Dan M. Says:

    @patroana blocului
    „Domnu Dan are, fiindcă are o Dulcinee fără acte, practică amorul liber.”

    Te-nşeli, domnu Dan nu are probleme din alea de care spui tu şi nici nevoi de acel soi.
    Ţine însă aproape de doamna mamă a analistului, că văd că se pricepe la oameni!
    Păi ce te faci dacă, mâine-poimâine, Doamne fereşte!, se năruieşte sistemul de iluzii care-l ţine azi aproape pe Bărbatul dela Mancea? Să dureze oare o veşnicie impresiile lui că tu eşti o principesă şi casa ta un măreţ palat?
    Io zic că e mai bine să te ştii în siguranţă! Ce, un partener de table de-al domnului Nelu e de lepădat? Sau vreun vecin taximetrist?

    • Sorina Says:

      Ei, dragă, nu poți fi sigur niciodată, la donna e mobile, după cum știi prea bine și tu ești toată ziua plecat de acasă! Acuma ce să zic, sistemul de iluzii nu ține la nesfîrșit pentru nimeni, așa că te sfătuiesc să ții și tu aproape de cei ce se pricep la oameni. Uite eu, de-un pareczemplu, ți-aș recomanda-o pe manichiurista mea. Fată bună, casă în București, nu chiar un palat, că mereu îmi zice vai, doamnă, se vede că sînteți patroană de bloc, la ce casă aveți! Eu nu o să-mi permit niciodată așa ceva, dar dacă găsesc pe cineva, poate să fie și din provincie, îl primesc la mine în garsonieră, să am măcar un suflet aproape și-un sprijin la bătrînețe! (mie îmi curge o lacrimă rebelă pe obraz dar o șterg, pe furiș, cu șervețelul din mîna care nu e la manichiură) Să nu fie bețiv, atîta vreau, dar garantez eu pentru tine, fii pe pace!

      Nici vorbă că un partener de table nu ar fi de lepădat! Eu nu știu jocul și m-ar fascina teribil să aduc berea de la frigider. (Gueridon-ul pentru băuturi mă hotărîi acum, pe loc, să-l vînd, că nu se potrivește cu berea) De taximetrist nu știu ce să zic. Parcă nu m-aș băga și dacă mai e și ca Gore, fostul tău coleg care s-a ajuns la New York, n-aș vrea să stau înlăcrămată all day long, că n-aș mai vedea ce se scrie pe bloc.
      Trebuie să ținem aproape, să ne ajutăm la greu, mama analistului îmi pare o femeie săritoare, tu un tip săltăreț, sau cam așa ceva, trebuie să reușim să ne punem pe picioare, să intrăm în rîndul lumii, că, deh, anii trece, pietrele rămîn!

      P.S. Dacă tu mi te adresezi cu patroana de bloc, mie mi-ar plăcea să-ți spun, malagerul de la ADP. Și zic să rămînem pe varianta asta.

  4. Dan M. Says:

    Păi ce făcuşi darling?
    Fii atentă că Dumnezeu îţi dă, dar nu-ţi bagă şi-n traistă!
    Vezi bine că tu ar trebuie să te împrieteneşti cu mama analistului, nu să o blochezi aiurea invocând fasoane d-astea cu jicniri şi scriere acilivizată.
    Să ştii că nea Romică, partenerul de table al domnului Nelu, la care mă gândeam eu, e băiat bun şi tare frumos la caracter. E băutor harnic, chefliul cel mai vesel din bloc, înjură vârtos, dar nu bate femeile, are freză pe-o parte, trei dinţi de aur şi doar un copil din flori. E şi şcolit, că a fost anul trecut împreună cu domnu Nelu la trainingul de „Tehnici şi tendinţe în amorul occidental”, finanţat de UE, prin programul de recalificare a pensionarilor virili, din bani nerambursabili.
    Presimt că de azi încolo domnu Nelu o să-l ţină numai în marţuri, că aşa e legea firii: nu poate să aibă noroc cu carul în dragoste şi în acelaşi timp să dea şi bine cu zarul.
    Hai, fii mizericordioasă: iartă, afişează postarea şi vei fi iubită!

    • Sorina Says:

      Uite care e treaba:
      1. Nu accept ca acest personaj să scrie urît despre domnul M.G., mai degrabă îi accept insolențele la adresa mea.
      2. Nu forța nota!

      Mă înduioșă fenomenal portretul scremut al acestui Romică. Tehnicile și tendințele în amorul occidental ar trebui, poate, să le aprofundezi și tu, ceea ce ți-ar spori considerabil încrederea, stăpînirea de sine și bărbăția. Vezi tu, în ultima vreme, cînd discut cu tine, parcă aș vorbi cu o femeie, atîta ești de bîrfitor, răutăcios și plin de resentimente. Atributele astea, la bărbați, sînt mai rare, din cîte am cunoscut eu, la experiența mea de viață!

  5. Dan M. Says:

    Adică tu propui ca eu să mă înciucalez cu fata tânără şi evlavioasă pregătită de respectabila doamnă mijlocitoare pentru MîGî ori cu coafezele tale manichiuriste şi după aia tot io sunt bârfitor, răutăcios şi plin de resentimente. Halal judecată!
    De data asta îmi veniră în minte cuvintele unui hâtru francez. Nu sunt în întregime de acord cu spusele lui, că eu nu sunt misogin, însă, fiindcă se potrivesc oarecum situaţiei, încerc totuşi să le citez din memorie:

    După ce am stat de nenumărate ori să cuget (zicea el) am ajuns la credinţa că, dând viaţă femeii, firea s-a gândit mai mult la plăcerea bărbatului şi la înmulţirea neamului omenesc, decât la plămădirea unei fiinţe desăvârşite. Nici Platon, cât a fost el de Platon, nu a ştiut pe ce treaptă a formelor să o aşeze: printre făpturile precumpănitor gânditoare sau printre cele care trăiesc mai mult cu simţurile.

    P.S. Poate nu-ţi dai tu seama, dar să ştii că e foarte foarte neplăcut ca, după ce ai plasat un textuleţ pe un blog, să aştepţi aprobarea patronului pentru ca acel comentariu să poată fi citit. Metoda ar putea fi rezonabilă doar pentru first time users.

    • Sorina Says:

      Dar tu, făcînd abstracție de incapacitatea lui Platon, ca tăblaș universal al ontologiei, la ce concluzie ai ajuns în ceea ce privește cazul dat?

      P.S.Poate nu-ţi dai tu seama, dar să ştii că e foarte foarte neplăcut ca, după ce ai plasat un textuleţ pe un blog, să aştepţi aprobarea patronului pentru ca acel comentariu să poată fi citit. Metoda ar putea fi rezonabilă doar pentru first time users.
      Ba îmi dau foarte bine seama, și exact așa am procedat pînă acum, dar cum nu pot bloca personajul ingrat după IP, fiindcă îl are dinamic, l-am blocat după nume. Cum tu ai folosit mama analistului în mesaj ai intrat la aprobare. Nu am ce face altceva!

    • bogdan Says:

      Sorina, tot la vorba mea ai ajuns. Este o blocare definitivă sau una temporară? Vreau să știu ce am de făcut în continuare.

      Mulțumesc lui M.G. pentru noblețea cu care a scris în apărarea mea.
      M.G, ai intuit foarte bine ce gândeam.


      • Ai de mine mamă care să t-e bucuri tu de aşea ispravă a duamnei Sorina care cum săţ spui tu iereai fericit că mama nu puate ca să comenteze şi iea cuce ţeam greşit maică că ieu team şters de mucizităţ care uite vorbesc frumuos cînd iereai mic acumam agiuns la batjocura ta?

      • Sorina Says:

        Bogdane, e exact așa cum am spus. Dacă scrie civilizat îi aprob comentariul, dacă scrie urît despre cei care comentează aici și-i jignește atunci îi șterg comentariul.


      • Duamna Sorina care ieu v-ă rog s-ă nu mă blocaţ carem place aicea ânvăţ religiie dela domnu MÎGÎ şi mă râd cu domnu Dan m-ai trag câte-o şcatoalcă la fimiu care ie renecunoscător binem zicea Nelu iaca ceai crescut ai fo mamă bună care iel acuma enpotriva la tine cu panorama cu tot.

      • Sorina Says:

        Pur și simplu nu mai rezist. Am și eu treabă. Faceți ce vreți, dar fără atacuri la adresa domnului M.G., clar? Cine e băiatul dumneavoastră și de ce povestiți de el nu știu și nici nu mă interesează. Dacă vă referiți la Bogdan e o găselniță, eu îl cunosc personal și toate cele ce le ce povestiți aici sînt pure plăsmuiri. O răutate gratuită a cuiva care se plictisește teribil sau nu are vreun scop în viață.


      • Duamna Sorina dacţ ştiii cîte rele a făcut fimiu pe alte blocuri care sa lăodat cu femeele ce lea avut în mintiea lui care iel a fo virgin pînă la 25 de ani duamnă care la dus bărbatumeu întro zi la fomei am m-ai povestit cînva nu re-vin duamnă că ierea pănpălău şi acuma că ensurat cu panorama da touş însurat nuiii ie ruşine care să tot bălească duamne iartămă pe blocuri la alte fomei. Dumevoastră a-ţ permit la fiu dumevoastră să se de-a la femeele depe bloc dacar fiii ânsurat aşai că nu laţ lăsa? Asta vrieau şi ieu duamnă care mam săturat de clovneriea lui nu m-ai rezist săl trag de ureci credeţimă sînt dixperată stiamtă duamnă.

        Unde aţ văzut dumevoastră râdere de domnu MÎGÎ? Am spus decît căm aminteşte de martori lu iehova care bătiea la uşe care să nenveţţe evangheliea chear dacă noi nu vroiam aşea mi se pare că face domnu MÎGÎ dare ieu âl rexpect carenvă-ţ lucrur noi de la dînsu Dumnezeu săl hocroteas-că duamnă.

      • Sorina Says:

        Păi nu vedeți ce prostii spuneți? Cînd vi s-a adresat dumneavoastră domnul M.G. ca să vă învețe ceva? V-a bătut dumnealui la ușă cu vreun mesaj?
        Eu sînt sigură că nu. Atunci cum vă permiteți să-l comparați astfel?


      • Duamna Sorina care ieu nu vănţeleg de loc care dumevoastră şti-ţ că la bloc uameni ie liber să spună orce ca pentru orcine dacă Nelu dela 3 strigă am oo de vînzare tuată suflarea dela bloc puate să fiie la uşe la iel care să cunpere. Aşea mam gîndit că dacă MÎGÎ ne spunen orce mesaj de Dumnezei şi de sfinţ chear dacă nare legătură cuce se dixcută care miie totuş â-mi place că pot asculta şi mănluminez aşera ca cînd aş aviea o nuapte de amor cu Nelu care atuncea am o sfioşenie şio roşieaţă-n obraji denui adevărat duamnă.

      • Sorina Says:

        Eu cred că dumneavoastră nu înțelegeți. Păi dacă intră la dumneavoastră în bloc martorii lui iehova și strigă ce-or striga ei și dumneavoastră vă și duceți acolo să vedeți despre ce e vorba, înseamnă că vă interesează, că vă place, nu că sînteți agresată de prezența lor.

      • bogdan Says:

        Sorina, o să mai mă gândesc ce o să fac în continuare. Ca principiu, este incompatibilă prezența mea aici cu a respectivului.

        Oricum, este un pas înainte ceea ce ai făcut, ai ajuns măcar la concluzia că nu poate fi orice tolerat. Din punctul meu de vedere, scrierile individului, din cauza manierei pe care a abordat-o, trebuie șterse în totalitatea lor.
        M.G., la rândul lui, ți-a zis că scrierile individului nu aduc nimic bun și asta se vede ușor.

  6. Dan M. Says:

    Păi nu la mine mă refeream eu, ci chiar la dumneaei. Nu e first time user aşa că, frumos şi cinstit din partea ta, ar fi s-o laşi să vorbească şi să-şi spună gândul pe şleau. Pe bune, eu ştiu că M.G., fiind om serios şi bărbat în toate firea, stă bine pe propriile picioare şi nu poate fi doborât aşa lesne, cu una-două glumiţe. Nu cred că are nevoie să fie ocrotit de scutul pe care-l ţine braţul tău molatic şi marmorean.
    În fine, faci cum vrei, că d-aia eşti patroană de bloc.

    P.S. Păzea, că apăru şi fiul! Ce mai faci cap încoronat, pe unde ai fost zilele astea?

    • Sorina Says:

      Nu mi-ai răspuns la întrebare.

      • Dan M. Says:

        Răspunsul pe scurt este că, în adevăr, eu nu sunt, concomitent şi Dan M. şi tăblaşul universal al ontologiei.
        Unul mai dezvoltat nu pot să-ţi dau acum, că şi eu sunt prins între 3 telefoane şi 2 discuţii. Şi aşa, la mesaje scurte pe probleme clare, nu văzuşi că-mi scăpară virgule aiurea?

    • bogdan Says:

      Dănuțe, am unde să scriu, locuri unde oameni se străduiesc să fie civilizați, să păstreze o atmosferă plăcută, lucru care nu se poate spune despre tine și aliatul tău sui-generis. Acolo am un alt nick. Nu cred că ți-ar plăcea atmosfera. Istorie, politică, plictisitor, nu tu chestii instructive și plăcute ca pe blogul Lorenei. În rest, mă bucur că ești același român verde.

  7. Dan M. Says:

    Fetiţe şi fetişcane sunt prin locurile alea? Sau doar băbăciuni?
    Valerică fotograful fără frică o arde şi el pe-acolo? Te iert dacă-l aduci încoa, parol.

    P.S. Ai primit basculanta de cozi din faţă de ţi-a trimis-o Lorena?

  8. harapu Says:

    N-am citit tot ce s-a scris pe aici și nici prea atent dar deja sunt fanul mamei lui.
    Cu observația că filiația nu se susține: pe cît de spumoase sunt mesajele mamei pe atît de searbede sunt cele ale fiului. L-o fi moștenit pe tac’su.Parcă văd că apare și ăsta de sub fustele cuiva.


    • Vai domnu harapu care cum puteţ să vorbiţ aşea care soţu meu ie mort demul care din cauza la mintea strălucită a fost cartea cun laude la liceu la seral nu şti-ţi dumevuastră care deacea sa dus că ia crăpat capu de la atâta deşteptăciune.

      • Dan M. Says:

        N-a moştenit nimic. E conceput la beţie şi s-a stricat ADN-ul pe tronsonul responsabil cu facerea capului.

      • Sorina Says:

        Cu ce te ocupi, dragă Dane? Care este profesia ta? Ai terminat cumva facultatea de Genetică?

    • Sorina Says:

      Tu ce mai faci? Nu te mai vede omul cu lunile. Credeam că o să mă susții, aveam și eu pe cineva, un sprijin acolo…

      • Dan M. Says:

        @Cu ce te ocupi, dragă Dane? Care este profesia ta? Ai terminat cumva facultatea de Genetică?

        Ciuciu. Întrebări d-astea să le pui oamenilor cu care te vezi pe stradă: taximetriştilor, coafezelor, jucătorilor de table etc!

      • Sorina Says:

        Tu pe ce străzi mergi? Că poate mă văd cu tine și primesc răspuns. Oricum, ești politețea întruchipată. Te felicit pentru asta și nu numai pentru asta.
        P.S. De obicei pun ce întrebări doresc, cui doresc. Nu am nevoie să-mi faci tu o schemă.
        Pe viitor o să-ți dau ignore, așa că fii sigur că nu te voi mai întreba nimic!

    • bogdan Says:

      Iete, ieși și hărăpelul din borta lui să scrie prostii, s-a săturat să țină în brațe ursoaica!

      Dan, cu poftele lui care le dă în cap cu disperare, este cel mai măsură să vorbească de copii făcuți în anumite circumstanțe.


      • Aoleu fimiu ce esprimare ie asta m-ă faci de râs zău aşea care censeamnă poftele care le dă în cap? Am decît 4 clase care ieu ştiiu m-ai bine că ca tine să scriiu nu ţar fii ruşine să scrii fără să şti cum s-e formiează dativu mea zis duamna georgescu dela 3 care ie profesuară de gramatică săţ fie ruşine dobitocule.

  9. Dan M. Says:

    @patroana blocului
    Bine, ai dreptate, am greşit.
    Revin cu răspunsul politicos: şi da şi nu.

  10. bogdan Says:

    Sorina, ai un ménage à trois acum la tine sau mai bine zis o menajerie.


Lasă un răspuns

