IV

21 Februarie 2012

Zi de zi eu dau colțurile tuturor străzilor,
Și de îndată ce mă gîndesc la un lucru, mă gîndesc la un altul.
Nu mă supun decît din atavism,
Găsește totdeauna argumente să imigreze cineva care nu-i țintuit la pat.

De pe terasele tuturor cafenelelor din toate orașele
Accesibile imaginației
Observ viața care trece, o urmez neclintit,
Îi aparțin fără să scot niciun gest din buzunar,
Și fără să-mi notez ceea ce am văzut pentru ca mai tîrziu să mă prefac că l-am văzut.
(…)

Nu există concluzie de conversație care să nu-mi servească întîmplător mie,
Nu există de treizeci de ani dangăt de clopot în Lisabona, sau cincizeci de ani de seară de operă la São Carlos
Să nu fie trăite de mine cu galanterie uzurpată.

Eu am fost educat de Imaginație,
Am călătorit mereu dus de mîna ei,
Am iubit, am urît, am vorbit, am gîndit totdeauna doar pentru ea,
Și toate zilele au dinaintea lor această fereastră,
Și toate orele par în acest fel că îmi aparțin.

Fernando Pessoa – Trecerea orelor, Odă senzaționalistă – Opera Poetică, Humanitas, 2011

Nici nu știu de ce am consemnat asta aici. Pentru că mi se potrivește așa de bine și simt fiecare vers ca pe un dangăt de clopot, fiindcă sînt tristă și mi-e greu? Sau poate pentru că nici măcar Imaginația nu mai face față?

20 Responses to “IV”

  1. bogdan Says:

    Dan M. este un pessoan.

  2. bogdan Says:

    Sper ca să-l îndupleci! 🙂

    Nu trebuie să fii psiholog mare ca să începi să bănuieşti că Dan M. minte cu privire la sine. Iepure la ceaun, comandat prin iphone, la cabană, cu zăpadă de 2 m, citat din kant fără ghilimele, icre negre la două săptămâni etc., multe concură pentru mine la a arăta că Dan M este de fapt invers de cum am vrea el să credem. Ah, nu, eu, după cum mă ştii, Sorina, sunt un om generos, mi-ar plăcea ca Dan M. să fie tipul înstărit (dar mitocan) care vrea el să pară și nu un pârlit, un mitocan pârlit, dar cu o imaginație frumoasă.

    Cum îl văd eu pe Dan M. azi, prin prisma celor scrise de el? Păi mic, negricios, cu ochelari cu lentile groase cât fundul de la borcanul de iaurt de pe vremuri. Cabana este de fapt ”Cabana”, o cârciumă de cartier, imundă, din gaura nomadă, Craiova, iar iepurele este inexistent, este vorba de fapt de cei doi mici cu muștar, pe care el și cu încă doi prieteni, bugetari ca și el, cu ochelari cu lentile groase și paltoane scămoșate, i-au mâncat fiecare, stropindu-i cu bere ieftină.

  3. Dan M. Says:

    Nu m-am supărat deloc, problema e că zilele astea am treabă de nu-mi văd capul.

    P.S. Bogdane, e limpede, eşti mult mai prost decât Pulică.

  4. Dan M. Says:

    @Ce treabă poți să ai tu? Te credeam un … visător

    Cel visător se pare că eşti tu, Sorina. Evident că şi eu trebuie să-mi alung foamea de la gură. Văd că tu crezi că pe aici, prin jurul meu, se plimbă porci, iepuri şi anguşi gata fripţi pe stradă, iar eu n-am altceva de făcut decât să aleg şi să-ntind mâna ca să apuc ce-mi place. Şi de-ar fi numai asta problema! Dar mai e o legiune alcătuită din alte pofte, mult mai îndârjite, de-mi dau târcoale întruna. Nesătule ca nişte harpii dezlănţuite, fără să aibă habar ce-i aia cumpătare şi obiceiuri cuminţi, se năpustesc să-mi smulgă plusvaloarea din mâini. Uş fir-aţi ale dracului să fiţi, marş înapoi în Strofade! le zic eu pocnindu-le peste boturile băloase, dar tot mai scapă câte una cu o pradă însemnată din cele produse de mine cu sudoarea frunţii.

    P.S. Bogdan@Ce să fac, Sorina, dacă eu cred că Dan M. este aurolac?
    N-ai ce să faci, prostia nu e vindecabilă. Te lecuieşti fie prin moarte bună, fie punându-ţi ştreangul la gât.

    • Sorina Says:

      Harpiile astea sînt în tine sau sînt în preajma ta? Întreb fiindcă în funcţie de răspunsul tău se poate naşte o viziune asupra libertăţii individuale, de care, poate, încă nu eşti conştient, sau nu eşti pregătit să ţi-o asumi.
      P.S. Degeaba le trimiţi în Strofade, vor veni înapoi!
      P.P.S.Va trebui să fac tot ceea ce îmi stă în putinţă să îmi aduc intuiţia înapoi… Altă cale nu e, altminteri nu se poate, ca să o parafrazez pe Zoe Trahanache.

    • bogdan Says:

      Dane, hai să te întreb ceva: tu nu te observi pe tine însuți? Ai venit aici cu gura mare, ne-ai jignit pe noi, pe Sorina, pe dl Valerius și pe mine. Nu știi să te porți, și acest defect, crede-mă, eu chiar îl consider o dovadă de prostie. Nu exagerez de loc când spun că ai avut un comportament de aurolac. Ce contează câte cărți ai citit, dacă nu știi să te porți? Trăim într-o lume și mai ales într-o Românie în care comportamentul civilizat a devenit un bun scump, rar. Este păcat că nu te-ai situat în tabăra, este adevărat, nu cu multe persoane, a celor care au un comportament civilizat, am avut pretenții de la tine.

      Pentru că nu știi să te porți, Sorina se va supăra tare pe tine din nou, și, până la urmă, vei dispărea, ca și până acum, făcând tot tu pe jignitul. Totul este extrem de previzibil cu tine.

      • Sorina Says:

        Bogdane, nu am de gînd să mă supăr pe nimeni! Cred că mă încearcă o răceală, sînt compplet lipsită de energie, nici să citesc nu pot! Ar trebui să iau niște aspirină…

      • bogdan Says:

        Sorina, sănătate! Şi eu mă lupt cu o viroză, precum magistrul cu poftele.

      • Sorina Says:

        Bogdane, nici în plină viroză nu părăsești cîmpul de luptă. Sănătate și ție, ia pastile, bea ceai cu lămîie și miere.

  5. Dan M. Says:

    @Harpiile astea sînt în tine sau sînt în preajma ta?

    Şi una şi alta. Simt că cele mai multe vin din afară, fiind efecte negative ale faptului de a fi animal social, însă, ca să nu-ţi închipui că subscriu la tâmpenia sartriană „l’enfer, c’est les autres”, îţi mărturisesc credinţa mea că germenii câtorva dintre „harpiile” astea de nu-mi dau pace au fost sădiţi în fiinţa mea încă înainte de naştere, de pe vremea când mama şi cu tata mi-au transmis păcatul originar jucând la loteria genetică.

    P.S. Vezi, aici ghilimelele sunt adecvate.


Lasă un răspuns

