Est modus in rebus şi Aurea mediocritas

12 Mai 2011

Două chestii de la care mă abat, deşi cunosc traducerea citatelor latineşti, cunosc şi ceva din opera celor ce le-au gîndit, pe unul mi l-am pus şi ca people who inspire you aşa cum cer canoanele de pe facebook… Degeaba!

Mai degrabă mi se potriveşte expresia suma viciilor e o constantă, iar constanta asta eu o percep ca pe cel mai mare viciu al meu.

Şi ca de obicei, cînd alunec uşor sau foarte repede către extremă, cînd pierd măsura, cînd fac prostii, cînd mă doare, apelez la poezie, acolo unde adevărurile sînt aşa de succint şi frumos exprimate. Tot ce-ţi trebuie e un pic de lectură de profil şi atunci ele, adevărurile, apar ca nişte perle găsite pe aurea mediocritas. Să vedem nişte Argumente:

Argument 1

Numai Ulise, numai Ulise

Iubise gura care-l hulise.

Doar Penelopa, doar Penelopa

Ţesuse stofa şi catastrofa.

Singură Circe, singură Circe

Păstra-n matrice o cicatrice.

şi

Argument 2

Ulise nu putea să moară:

Trăia anapoda,-ntr-o doară.

Ulise nu putea să moară:

Pe cine moartea lui să doară?

Uitase limita şi gura:

Urma doar ritmul şi măsura.

Pierduse simbolul şi gestul:

Strivise versul, pasul, restul.

R. Vulpescu  – Ars Amandi

Eu mă simt cînd Penelopa, cînd Circe, cînd Ulise. Mai ales Ulise!

11 Responses to “Est modus in rebus şi Aurea mediocritas”

  1. butterfly Says:

    un titlu pompos pentru acest articol neinteligibil. poeziile sunt frumoase, totusi!

  2. Valerius Says:

    Poate că „butterfly” nu mai are aripioare (îmi reprim curiozitatea „Care conte i le-a retezat ?”). Altfel nu-mi pot explica imposibilitatea sa de a zbura intelectual, măcar la înălţimea auritei căi de mijloc.

  3. butterfly Says:

    @ Valerius reprimarea dauneaza organismului si poate avea consecinte nefaste asupra gandirii. ceea ce se reflecta in comentarii scremute.

    • Valerius Says:

      Fluturaş,

      Credeam că ai probleme doar cu aripioarele, dar constat că ai probleme şi la centrul sistemului nervos.

      Poate pricepi d-aci:
      – înainte de tratament:
      „@ Valerius reprimarea dauneaza organismului si poate avea consecinte nefaste asupra gandirii. ceea ce se reflecta in comentarii scremute”;
      – după tratament:
      „@ Valerius, reprimarea dăunează organismului şi poate avea consecințe nefaste asupra gândirii. Ceea ce se reflectă în comentarii scremute.”

      Recomandare: nu te „screme” să pricepi. Ia-o cu încetinitorul, în doze mici, ca să nu-ţi explodeze cazanul cu aburi.

  4. bogdan Says:

    Da, eu am înțeles și textul și poeziile, m-am regăsit în ambele.

    Ca o concluzie, noi, mic-burghezii, avem o sensibilitate aparte! 🙂

  5. cindrel Says:

    in principiu, Penelopa

    tesuse STOFA si catastrofa …

    multumesc …


Lasă un răspuns

