Ce trebuie să-mi asum

30 Septembrie 2010

ASUMÁ vb. I. tr., refl. a(-și) lua asupra sa; a se angaja la îndeplinirea unei lucrări. II. tr. a accepta ca ipoteză o propoziție (judecată) pentru a constata consecințele ce rezultă din ea. (< fr. assumer, lat. assumere)

Pentru cazul în discuţie avem următoarele:

1.Ipoteză acceptată:
Sînt femeie.

2.Constatarea consecinţelor cronologic sau nu, acceptate sau nu, dar, mai ales, aşa cum sînt ele văzute prin ochii celor care nu trebuie să accepte ipoteza, ei fiind bărbaţi:
a) feminitatea, armă cu două tăişuri în care te tai chiar tu, cea din ipoteză.
b) obedienţa, interpretată ca fiind o calitate ce trebuie să decurgă imperios din ipoteză.
c) vulnerabilitatea, adică momentul ăla în care simţi un nod în gît şi dacă mai scoţi o singură silabă începi, fără a te putea controla, să plîngi. Chestia asta cu plînsul e interpretabilă, fără a avea valoare în sine, decît pentru tine cea din ipoteză. Pentru ceilalţi ea este considerată o slăbiciune, o manifestare cabotină cu intenţia ascunsă de manipulare.
d) inconsecvenţa, ca fiind nu o derivată, ci o integrală a tuturor capriciilor pe care persoana din ipoteză o poate avea.
e) lipsa capacităţii de concentrare pe o temă dată, precum şi imposibilitatea parcurgerii pe un drum optim a unui traseu, să zicem, propus.
f) lipsa forţei fizice care atrage automat o serie de compromisuri ce nu le mai pot duce.
g) pasivitatea, fiindcă orice iniţiativă nu este bine-văzută de cei care nu sînt în ipoteză. Şi oricum dacă te mai apucă diverse iniţiative eşti automat trecută la dominatoare, voluntară, pisăloagă etc.
h) cîntărirea fiecărei vorbe pe care o spui, pentru a nu fi depistată imediat că, femeie fiind, ai tendinţa să vorbeşti mult şi fără rost.
i) bucătăritul, ca fiind o chestie ce ţi se cuvine exclusiv şi care, mai ales, nici nu prea are importanţă, în următoarele 10 minute după ce ai strîns masa şi te apuci să speli vasele.
j) responsabilitatea tuturor lucrurilor, ştiut fiind că o femeie e mai predispusă greşelii şi judecăţii aspre a acesteia, decît cel care nu e în ipoteză.
h) curajul, curajul de a înfrunta toate astea, cu zîmbetul pe buze, pe buzele rujate, ca să vadă ăia care nu sînt în ipoteză că ai grijă de look-ul tău.

Lista rămîne deschisă…

8 Responses to “Ce trebuie să-mi asum”

  1. bogdan Says:

    Sincer, am râs de mai multe ori în timpul lecturii, amuzat de ceea ce citesc și nu, categoric nu în sensul rău. Sorina, cred că am ajuns într-o oarecare măsură să te cunosc, probabil nu în foarte mare măsură, și cred că acum te-ai și jucat un pic, ai fost tricky, ai încercat și să provoci, să provoci bărbații care citesc, și da, în cazul meu ai reușit, așa cum de fapt cred că ai reușit și vei reuși cu toți bărbații care ți-au citit sau îți vor citi eseul.

    O să spun ceva încă de la început: femeia este începutul și sfârșitul, este alfa și omega, eu, de exemplu, nu aș fi făcut nimic fără femeile din viața mea și, pe această cale, le mulțumesc lor, femeilor din viața mea.

    Cu obediența și cu bucătăritul este o întreagă poveste. Văd în ziua de azi că fetele sunt mult mai rele decât băieții. Și fii-mea este mult, mult mai năbădăioasă decât prietenul ei, odată chiar l-a folosit pe post de preș, când i-a greșit el cu ceva. Nu mi-a plăcut asta. I-am spus ceva de genul ăsta, mai în glumă, mai în serios: ”Tată, ca să-l ții pe fraier, trebuie să te porți frumos cu el, spune-i și tu din când în când ce deștept e și ce bine te simți cu el (chiar se simte bine cu el, dar și el cu ea, se potrivesc, ambii sunt niște copii deosebiți și bine crescuți, zic eu)”. În gândul meu, filosofic: ”Când o să vrei să te căsătorești, dacă o să vrei să te căsătorești, o să cam trebuiască să mai spui și din astea, iubire să fie însă ”

    Cu bucătăritul, o să dau tot un exemplu cu cine alta decât cu fii-mea. Ei, ea și cu prietenul, au 19 ani, în vara asta au fost împreună la mare, prima dată. I-am spus înainte să plece: ”Alexandra, fă-i și tu lui Mihai sendvișuri dimineața, spală tu vasele”. După ce s-au întors am întreabat-o: ”I-ai făcut sendvișuri lui Mihai?”. Mi-a răspuns că nu. Se pare că mâncau pe plajă. În fine …:)

    În ziua de azi, tot mai mult femei devin bărbatul în casă. Nu știu de ce, pe niciuna dintre acestea nu am văzut-o ca o femeie fericită.
    Religia recomandă femeilor să fie un pic supuse bărbatului, însă bărbatul trebuie să aibă grijă de femeia lui, de femeia lui și de copiii pe care îi au împreună, să aibă grijă ca aceștia să fie fericiți, și, la nevoie, să-și dea viața pentru familia sa. Și, să nu uităm: nihil sine Deo. Dacă nu știați, asta este deviza Casei Regale de România.

    • Sorina Says:

      Bogdane, mă bucur că ai rîs, fiindcă am încercat să pun o notă de umor în ceva foarte serios. În rest, nu am fost tricky, mi-am expus cazul meu, cum m-am priceput mai bine. Nu am avut nicio intenţie provocatoare faţă de cei care nu sînt în ipoteză. Aveam o intenţie, este adevărat, dar nu puteam să o îndeplinesc numai cu condeiul, îmi trebuia altceva, dar nu am permis, if you know what I mean… 🙂

  2. bogdan Says:

    A ieșit un eseu bun. Oricum, nimic nu se mișcă în lumea asta fără femeie.

  3. Ana-Maria Says:

    As fi vrut sa continuu lista, dar ar fi insemnat sa scriu mai mult ca Bogdan, iar eu nu sunt deloc provocata. Dimpotriva. Sunt chiar relaxata.

  4. bogdan Says:

    Vorbind de femeile care preiau rolul de bărbat, doresc să menționez că m-am referit strict la femeile care numai în cadrul unei căsnicii preiau acest rol. Situația femeilor divorțate sau care sunt singure și care cresc un copil sau mai mulți copii este cu totul diferită, aici femeia este chiar obligată să preia cu succes și rolul tatălui care nu este prezent în mod permanent sau lipsește cu desăvârșire.
    Eu am văzut că aceste femei, care preiau conducerea în cadrul mariajului, mai ales dacă mai sunt și copii în acest mariaj, sunt nevrozate. Bărbații lor, în schimb, am observat că se mulțumesc să stea în umbra femeii dominatoare și să-și vadă liniștiți de pasiunile lor: să joace la Loto, să urmărească meciurile de fotbal, să-și vadă de colecția de timbre etc.
    În sensul celor de mai sus, o să adaug că eu am o cumnată care este așa, a preluat rolul bărbatului în căsnicia ei, în care există doi copii. Tipa are acest obicei, enervant pentru mine la ea, de a încerca să controleze totul. Vreau să zic că nu dă pe dinafară de fericire și se pare că are probleme cu nervii. Cumnatul, eliberat de nevastă de atribuția de coordonare, își vede de ale lui. Eu am învățat un lucru, din cele ce am văzut în jurul meu, că a încerca să controlezi chiar totul nu numai că este un lucru imposibil, dar te și doboară din punct de vedere mental și fizic.

  5. bogdan Says:

    Ana-Maria,

    Nici nu ai avea cum să fii provocată, pentru că faci parte din ipoteză, ca să o parafrazez pe Sorina. 🙂

    Sunt sigur că respectiva continuare, scrisă de tine, ar fi la înălțimea textului Sorinei. Cred că sunt în asentimentul tuturor bărbaților care intră să citească aici, pe forumul Sorinei – unii dintre ei mai și scriu – când spun că am fi cu toții curioși să citim continuarea scrisă cu pana ta grațioasă.

    • Sorina Says:

      Bogdane,
      Ana-Maria glumea, cred, cînd a scris mesajul. Te-a tachinat un pic, tocmai fiindcă tu nu eşti în ipoteză.
      Dar, fiindcă tot scriseşi că toţi bărbaţii ar fi interesaţi de continuarea listei, eu, ca autor al textului, aş fi curioasă de o continuare a listei scrisă de cineva care nu e în ipoteză. Astfel, am putea compara punctele de vedere, stabilind convergenţele şi divergenţele pentru cazul general. 🙂

      P.S. Cineva de sex purificator care a citit aseară mesajul Anei-Maria mi-a spus că i-ar fi dat răspunsul că a uitat o literă din cuvîntul relaxată şi anume un n. Nu a vrut, însă, să scrie pe blog, tocmai fiindcă nu are curajul celor care sînt în ipoteză. (sic!)

  6. bogdan Says:

    Da, o continuare se impune.


Lasă un răspuns

