Lung prilej de vorbe şi de ipoteze

27 Septembrie 2010

Vorbii acu’ cîteva minute cu cineva la telefon. Cineva conectat la radio şi Tv, două chestii la care eu nu sînt conectată deloc sau, dacă preferaţi, sînt total deconectată. Zice: Blaga şi-a dat demisia! Zic: Ei ce să spun, Mişu Şt. Popescu vrea să divorţeze/ Lung prilej de vorbe şi de ipoteze. Ştiu că nu te interesează, zice, dar chiar să-l facă pe Băsescu javră! Nu înţelegeam defel intriga şi oricum eram preocupată de altceva. Ce altceva? Păi absolut din întîmplare găsii un blog care se numeşte Bad Pitzi, blog care seamănă cu al meu ca poză. Mai puţin tabloul lui Dali. Mă gîndeam ce asociaţie, mai mult sau mai puţin evreiască, stă în spatele acestui blog foarte feminin, după cum se autointitulează. Măscări, chestii şocante, ceva între ziar de scandal fără tabloide şi post de radio pirat. Lume multă, comentarii la greu. Foarte multe cuvinte care au apărut de foarte curînd în dicţionar. Postări pe bază de ciclu, ciclu menstrual vrea să spună autoarea, adică organizaţia asta secretă, fiindcă asta păzesc cu străşnicie, cine este autoarea. Umor de autobază, lumea gustă, se îmbulzeşte, aşteaptă cu sufletul la gură să vază ce mai spune Pitzi cînd îi vine ciclul. Întîmplări cu motociclişti sau cu pisici, cu biciclete şi piste de biciclete etc. Te uiţi şi nu cîştigi. De fapt pierzi. Ca la orice joc din acesta inventat, dat pentru mase şi către mase. Unde eşti, dragă Horia, să reluăm tema aia cu masele, că chiar mi se făcu dor de ea. Dar mai mult de revoltă.
Deci cum spuneam, sau cum spunea persoana de la telefon, Blaga îşi dădu demisia. Nu ştiu dacă i-a aprobat-o cineva, dar dacă i-o aprobă, mi-ar plăcea să-l pună pe Oprea, adică tot pe Oprea. De ce? Vorbeşte puţin, dar foarte puţin, mai bine decît Blaga, e general, dar mult mai general decît Blaga şi are aşa un aer de Casanova în derivă care ar da bine la Interne dar, de ce nu, şi la Ginecologie, ca să păstrez ceva din spiritul badpitzian din care mă adăpai pînă acu’.
Mi se păru foarte adequată, cu profunzimea gîndurilor din această postare, folosirea perfectului simplu, care pare mai fîşneţ. Spun, adică scriu, asta ca să nu fiu bănuită că aş avea vreo rudă mai îndepărtată pe la Craiova sau limitrof.
P.S. Dacă aflaţi amănunte despre bietul Blaga, daţi-mi de ştire.

9 Responses to “Lung prilej de vorbe şi de ipoteze”

  1. bogdan Says:

    Da, eu mai citeam pe vremuri ceea ce scria Bad Pitzi, unele dintre textele ei chiar erau interesante, BP are gramatică și condei bune. Tocmai din cauza derapajelor ei am lăsat-o baltă. BP este o puștoaică care are nevoie urgentă de ceva maturitate! 🙂
    Un alt fenomen social pe net este Radu, de la http://www.piticigratis.com/.

  2. bogdan Says:

    E posibil să fie totuși o scăpare din partea tipei.

    Să te uiți și pe saitul lui Radu, el și cu BP sunt două fenomene pe net. În fine, eu nu îi înțeleg pe tinerii ăștia 🙂 …

  3. bogdan Says:

    Da, exprimarea suferinței tale cu privire la tinerimea română de azi mi-aduce aminte de orele de latină din clasa a VIII-a, când am învățat despre poeții care plângeau epoca apusă de măreție a Romei, în perioada ultimă și plină de dramatism a Imperiului 🙂 … Oare la noi, în perioada interbelică, tinerii erau mai responsabili și mai culți decât cei de azi – serios vorbind?

    • Sorina Says:

      Nu ştiu. Desigur că erau şi pe atunci tot felul de inculţi, de prost-crescuţi, de mahalagii. Dar măcar nu aveau atîta spaţiu de desfăşurare. Îşi manifestau incultura şi grobianismele faţă de cîţiva vecini de mahala, nu ieşeau în lume cu bloguri, aşa, la liber.

  4. bogdan Says:

    Da, este o explicație bună. Și în plus atunci au existat Eliade, Nae Ionescu, G. Călinescu, cei doi Petrescu și mulți, mulți alții …

    Apropo, ce-o mai fi cu Horia, că nu l-am mai văzut pe aici?

  5. bogdan Says:

    Da, s-au mai văzut cazuri din astea … 🙂


Lasă un răspuns

