Alex Harvey

23 Iulie 2010

Şi sînt unii (de fapt, unul singur) care mă acuză că îmi lipseşte complet glanda romantismului.
Cumva are dreptate persoana, dar iată că mi se mai activează, din cînd în cînd, ceva prin zona asta…

11 Responses to “Alex Harvey”

  1. bogdan Says:

    Muzica anilor ’70 a fost de calitate … Romantismul în comportament este, până la urmă, relativ .. Nu poți fi întotdeauna romantic (a fi așa este deja e un defect), așa cum nu poți să fii mereu pragmatic (un defect chiar mai mare decât primul).

  2. bogdan Says:

    Da, e romantică …
    Apropo de romantism, mie îmi place pictura ”Fata cu cercel de perlă”, de Vermeer.

    Tracy Chevalier a scris o carte despre pictura aceasta a lui Johnanes Vermeer, cu aceeași denumire ca a picturii, și fost făcut și un film, tot cu aceeași denumire, cu Colin Firth și Scarlett Johansson.

  3. bogdan Says:

    Tițian a fost un geniu. Da, femeia din acel tablou are o alură foarte romantică. Tițian a inaugurat genul portretelor ecvestre de dimensiuni mari, iar pentru frumusețile din picturile lui se spune că a folosit ca modele curtezanele venețiene. Avem și noi picturi de Tițian la MNAR, pe care îl vizitez de măcar două ori pe an, eu fiind un mare iubitor de pictură, de artă, în general. Revenind la Tițian, am câteva picturi preferate dintre cele pe care le-a realizat el, una dintre ele fiind ”Răpirea Europei”.

  4. bogdan Says:

    … Acum cu Tițian, n-o lua, Sorina, chiar de bună, că s-ar putea totuși să nu avem Tițian la MNAR, și să-mi aduc aminte de fapt de Tițian din alte galerii pe care le-am vizitat. Dar avem oricum o colecție europeană frumoasă la MNAR, care are la bază colecția de picturi a marelui rege Carol I.

  5. Sorina Says:

    Chestiile astea trebuie să înceteze. V-am spus-o cu frumosul. Dacă nu se poate, nu voi mai da automat drumul la comentarii.

  6. bogdan Says:

    Revenind la MNAR, Sorina, deși toată Galeria Europeană este deosebită, am îndrăgit în mod special câteva picturi, dintre acestea aș dori să le menționez pe următoarele: ”Martiriul Sfântului Mauriciu şi al celor zece mii de tebani”, de El Greco, din colecția spaniolă, și ciclul anotimpurilor, de Pieter Breughel cel Tânăr, din școala neerlandeză.

    Am îndrăgit atât de mult picturile lui Breughel cel Tânăr încât pe câteva dintre ele le-am folosit pentru antetul și avatarul blogului meu, am folosit, din ciclul de care îți vorbesc, ”Iarna” (la sugestia ta mi-am deschis blogul iarna trecută, așa că am început cu ”Iarna”) și ”Primăvara”, însă, acum, vara, nu am pus pictura ”Vara”, din ciclul respectiv, așa cum era de așteptat, ci ”Recolta”, care mi-a plăcut mai mult, pictură care, pentru a fi consecvent, prezintă o scenă din anotimpul în care ne găsim acum, vara.

  7. danboeriu Says:

    Ştiu că eşti o admiratoare a liricii lui Adrian Păunescu şi voiam să te întreb dacă i-ai citit romanul „Vinovat de iubire”, apărut la Curtea veche (distribuit cu „Jurnalul naţional” săptămâna trecută). E o catastrofă şi chiar nu am prejudecăţi când vine vorba despre literatură. E unul din cele mai proaste romane pe care le-am citit vreodată. Sunt foarte curios în legătură cu ce crezi despre roman.

    • Sorina Says:

      Nu am citit romanul, nici măcar nu l-am cumpărat. Cred că am prejudecăţi cînd vine vorba de poeţi care scriu proză…

      • Sorina Says:

        P.S. Am cumpărat acum cartea. O voi citi, fiindcă tare e „contra” cronica de pe blogul tău. La cît de subţirică e (cartea), cred că mîine îţi voi putea da un răspuns…


Lasă un răspuns

