Nici subiectiv, nici obiectiv

6 Februarie 2010

Atunci cum? Nici trăire, nici privire. Nişte gînduri disparate de sîmbătă pe la prînz, vorba lui Topîrceanu: Tristeţi de după-amiezi ploioase/ Şi de nostalgice obsesii/ Cînd stai cu storurile trase/ Şi-aştepţi să vie ora mesii.
Eu nici asta nu aştept. Ascultam nişte tangouri, de fapt, unul singur, El Choclo, tangoul de început, tangoul întemeietor, ca un plînset-strigăt (grito) al mahalalelor. Mintea îmi umblă razna, ca de obicei cînd ascult versuri în limba spaniolă. Indiferent de muzică. Mă fascinează acel ceva trist-nostalgic-duios din această limbă, mă fascinează la fel de mult ca portugheza.
Să ascultăm:

Tango querido, tango argentino… Şi?

2 Responses to “Nici subiectiv, nici obiectiv”

  1. Adriana Says:

    Sorina, multumesc pentru idee :). Intr-o dimineata de duminica gri (sau ar trebui invers, dimineata gri de duminica?…) inainte de a ma apuca de sortat facturi, incercam sa gasesc ceva de ascultat care sa mai echilibreze putin balanta. Si uitandu-ma pe blogul tau am gasit raspunsul: Julio Iglesias… melodiile in spaniola, o limba a sufletului, calda si tulburatoare, misterioasa dar si luminoasa.

    Si daca imi permiti, o melodie care imi place in mod deosebit:

    • Sorina Says:

      La noi, aici, e o zi de duminică înzăpezită definitiv. Lumea circulă pe jos, ca la ţară, pe mijlocul uliţei, deşi e vorba de ditamai strada… E pustiu, nimic cu cai nu merge. Momentos, dragă Adi :))


Lasă un răspuns

